Huisregels
Persoonlijke gegevens
- Als nieuwe patiënt hebben we een aantal gegevens van je nodig, die je mee dient te nemen bij je eerste afspraak. Het gaat om een geldig legitimatiebewijs en je verzekeringspasje.
- Tijdens je eerste bezoek verzoeken wij je een vragenlijst in te vullen met betrekking tot je gezondheid en eventueel medicijngebruik. Het is belangrijk dat je deze vragenlijst volledig en naar waarheid invult. Sommige behandelingen kunnen een gezondheidsrisico met zich meebrengen. Op deze manier kunnen we complicaties voorkomen.
- Wijzigingen in je gezondheid (ook zwangerschap) en medicijngebruik dien je altijd aan ons door te geven. Dat kan telefonisch of aan de balie.
- Wijzigingen in je persoonlijke gegevens, zoals een andere verzekering, huisadres, telefoonnummer of e-mail, dien je altijd zo snel mogelijk aan ons door te geven. Dat kan telefonisch of aan de balie.
Eerste afspraak (intake)
Zodra je staat ingeschreven, krijg je via ons online systeem een automatische herinnering van je afspraak. Om hoge kwaliteit mondzorg te kunnen bieden, is het belangrijk om eerst een goed beeld te krijgen van je algemene mondgezondheid en jouw wensen. Tijdens de intake:
- Maak je kennis met je vaste behandelaar.
- Brengen we jouw wensen en behoeften in kaart.
- Brengen we de algehele gezondheid van je gebit in beeld met een klinisch en eventueel röntgenologisch onderzoek.
- Spreken we het behandelplan door.
Let op: aan de intake zijn kosten verbonden, net zoals bij ieder andere afspraak.
Afspraak verzetten of annuleren
Een afspraak verzetten of annuleren kan altijd, maar dient wel tijdig te gebeuren. Afspraken kunnen uiterlijk 48 uur (2 werkdagen) van te voren kosteloos worden verzet/geannuleerd. Bij een niet-nagekomen afspraak, brengen wij de voor jou gereserveerde behandeltijd in rekening.
Afspraken en behandelingen
In onze praktijk ligt de focus op het zo lang mogelijk behouden van het eigen gebit. Wij werken dan ook preventief en voorkomen kwalen liever dan dat we ze genezen. Nazorg en controle is belangrijk, daarom plannen wij na iedere behandeling in overleg, direct de volgende halfjaarlijkse of kwartaal afspraak in.
Wij werken volgens afspraak en proberen de wachttijd zo kort mogelijk te houden. Toch kan het voorkomen dat je langer moet wachten doordat sommige patiënten meer tijd vragen dan was voorzien. Wij vragen hiervoor uw begrip.
Niet toegestaan in de praktijk
- huisdieren;
- roken, alcoholische dranken en drugsgebruik;
- onverpakte voedselwaren en eten;
- zonder toestemming fotograferen, filmen of geluidsopname maken;